„Láska a rodina jsou klíčové prvky štěstí.“
Jan Amos Komenský
PORADNA
PRO RODINY S DĚTMI
Cílovou skupinou služby jsou osoby či rodiny v Moravskoslezském kraji v nepříznivé životní situaci, ve které vnímají potřebu porozumění či změny.
Komu pomáháme
V jakých situacích Vám můžeme pomoct
Nedokážeme pomoc ve všem, ale jsme odborníky, pokud vaše nepříznivá životní situace souvisí s:
-
prožíváním nespokojenosti ve vlastní životní situaci
-
prožívanou dlouhodobou zátěží
-
náročným životním obdobím
-
odcizením ve vztahu s partnerem či dítětem
-
potížemi v partnerských/ rodinných / mezilidských vztazích
-
nesouladem ve výchovném stylu, výchovnými problémy
-
prožitou nepřiměřenou zátěží v dětství
-
nejistotou v oblasti péče o dítě a jeho výchovy.
S ohledem na charakter služby, služba není poskytována osobám v následující situaci:
-
neřešené domácí násilí
-
neřešené závislostní chování
-
potřeba řešit pouze dluhovou problematiku
-
potřeba pomoci pouze s vyplněním formulářů a doprovody
Služby
rodinám s dětmi
Na našem pracovišti poskytujeme sociální a návazné služby.
V rámci registrované SS nabízíme odborné sociální poradenství, socioterapeutickou činnost a psychologické poradenství (pouze na pobočce v Třinci). Tyto služby jsou nabízeny ZDARMA.
V rámci návazných služeb poskytujeme psychoterapii, mediaci, podporu při kontaktu s dítětem (asistovaný kontakt/asistované předávání). Tyto služby jsou klientem spolufinancovány (viz ceník).
Jaký je rozdíl mezi psychologem, psychiatrem a terapeutem?
Psycholog
vystudoval pětiletý akreditovaný studijní program jednooborové psychologie. Poskytuje psychologické poradenství, nebo psychodiagnostiku.
Psychiatr
vystudoval lékařskou fakultu a dosáhl atestace v oboru psychiatrie. Psychiatr může stanovit diagnózu a předepsat léky. Většinou pracuje na pojišťovnu.
Psychoterapeut
vystudoval magisterské studium humanitního směru s následným 5 letým psychoterapeutickým výcvikem, jehož součástí je sebezkušenost. Psychoterapeut pracuje „pod“ supervizí a dbá o další vzdělávání. Psychoterapeuti mohou být členy profesní organizace České asociace pro psychoterapii, která sdružuje zodpovědné terapeuty, kteří splňují kvalifikační požadavky a rozvíjejí svou odbornost www.czap.cz.
Proč jsou některé služby s příplatkem?
Sociální služby jsou ze zákona poskytovány zdarma (odborné sociální poradenství, sociálně terapeutická činnost a psychologické poradenství), jedná se o časově omezenou spolupráci. Ta je hrazena z dotací.
Návazné služby jsou rozšířením sociálních služeb a pro jejich financování organizace píše projekty tak, aby celé financování neleželo na klientovi, ale aby se jen spolupodílel na platbě.
Platba probíhá v hotovosti na základě příjmového dokladu.
Často kladené dotazy
Poslání
Poslání Poradenského a terapeutického centra je poskytnout poradenství, podporu a odbornou pomoc osobám, které vnímají potřebu porozumět, či změnit svou situaci v oblasti osobní, partnerské, rodinné.
Podle jakého zákona služby poskytujeme
Poradna je registrovanou sociální službou Odborné sociální poradenství dle Zákona č. 108/2006 Sb., O sociálních službách. Dle zákona poradenství zahrnuje základní sociální poradenství a odborné sociální poradenství.
Dále poskytujeme návazné služby dle Zákona č. 359/1999 Sb., O sociálně-právní ochraně dětí.
Cíle sociální služby
-
Předat klientovi RELEVANTNÍ INFORMACE
-
Pomoct klientovi ke STABILITĚ, ÚLEVĚ
-
ZORIENTOVAT klienta v náročné životní situaci
-
Podpořit klienta při HLEDÁNÍ ŘEŠENÍ
Principy sociální služby
Individuální přístup
Klientům jsou služby přizpůsobovány na míru s ohledem na jejich aktuální situaci, možnosti, zdroje.
Partnerský přístup
Ke klientovi je přistupováno jako k partnerovi, klient se podílí na stanovování cíle spolupráce, plánování jednotlivých kroků k jeho dosažení.
Informovanost
Klienti mají veškeré potřebné informace k rozhodnutí, zda chtějí sociální službu využít, a dále pak konkrétní informace potřebné k řešení jejich situace, všem klientům je podáván stejný rozsah informací s přihlédnutím k jejich specifikům tak, aby informacím porozuměli.
Možnosti podávaní stížnosti
Nastane-li situace, že nebudete spokojeni s našimi službami, můžete podat stížnost. Každou stížnost bereme jako výzvu ke zkvalitnění poskytované služby, nebo zkvalitnění spolupráce s klienty.
Stížnost můžete podat:
-
Osobně či telefonicky kterékoliv pracovnici poradny či ředitelce organizace
-
Písemně poštou na adresu provozovny, vhozením do poštovní schránky, e-mailem, datovou schránkou
-
Anonymně (bez uvedení jména stěžovatele) poštou, vhozením do schránky, e-mailem, telefonicky
Vyřizování a evidence stížností
Neformální ústní podání stížnosti může vyřídit pracovník v přímém kontaktu s klientem, a to okamžitě, je-li klient s řešením stížnosti spokojen. Ostatní stížnosti je kompetentní řešit pouze ředitelka organizace, či členka správní rady Mgr. Jana Rodáková.
Každá stížnost je příjemcem stížnosti evidována v k tomu určeném dokumentu, včetně jejího řešení.
Lhůty pro vyřízení stížností
U stížností, které není možné řešit okamžitě s příjemcem stížnosti, vám bude odesláno nejpozději do 30 dnů od podání stížnosti písemné vyrozumění, lhůta může být prodloužena na 60 dnů, pokud není možné v dané lhůtě situaci řádně prošetřit s vyslechnutím všech zapojených stran, či z důvodu dlouhodobé nepřítomnosti ředitelky organizace. O prodloužení lhůty budete informováni.
V případě anonymní stížnosti probíhá seznámení s výsledkem vyvěšením na webových stránkách v sekci Dokumenty. Vyjádření je zde vyvěšeno po dobu 1 měsíce.
Kontakty pro podání telefonické či písemné stížnosti
Mgr. Lenka Kalniková
e-mail: lenka.kalnikova@poratec.cz
tel.: +420 608 615 138
Mgr. Jana Rodáková
e-mail: rodakova@tesin.cz
tel.: +420 732 686 712
Kontakty v případě nespokojenosti s řešením stížnosti
Nebudete-li spokojeni s tím, jak byla stížnost naší organizací vyřízena, máte možnost zaslat podnět na prošetření způsobu vyřízení stížnosti následujícím institucím:
Krajský úřad: na podatelně
e-mail: posta@msk.cz
tel.: +420 595 622 373
Veřejný ochránce práv:
e-mail: podatelna@ochrance.cz
tel.: +420 542 542 888
Základní informace
o službě
Při své činnosti se řídíme standardy kvality, které definují úroveň kvality poskytovaných služeb.
Těšíme se na vás v Karviné a Třinci
Na práci s klienty spolupracuje tým pracovníků, kteří hledají co nejefektivnější pomoc klientoviy Součástí našeho týmu je externí mediátor, který pomáhá řešit konfliktní situace mezi rodiči a pomáhá jim najít shodu. Dále naši pracovníci spolupracují s externím supervizorem, který nám pomáhá při zvyšování kvality našich pracovních postupů.
Dále spolupracujeme s OSPOD a soudy, kteří naše služby nabízejí jako jednu možnou alternativu řešení klientovi situace. Spolupráce klienta s OSPOD není podmínkou pro poskytování služby.
S kým
spolupracujeme
Mgr. Stanislav Janoš
Mediátor
Karviná | Třinec
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Sociální pedagogika
Slezská univerzita v Opavě, Sociální patologie
Mediační výcvik
Mgr. Ing. Lukáš Szlaur
Psycholog, terapeut
Třinec
Univerzita Palackého, psychologie
Systemická supervize a koučování
Neurolingvistické programování
Komplexní psychoterapeutický výcvik
Mgr. Witold Szczerbowski
Psycholog
Třinec
Masarykova Univerzita, psychologie
Mgr. Agáta Lakotová
Psycholog, terapeut
Třinec
Slezská univerzita v Katovicích, Polsko - jednooborová psychologie
Sebezkušenostní výcvik (250 h)
Edukativní rodičovská terapie (51 h)
Edukativní rodičovská terapie – pokročilé dovednosti (250 h)
Respektovat a být respektován (42 h)
Cílem je zmapování situace a navázání spolupráce. Zájemce uvede svou představu o tom, kam chce v situaci dojít, jak by měl podle něj vypadat cílový stav. Vyjasňují se podmínky, za nichž budou konzultace probíhat. Na tuto konzultaci je vymezena doba až 60 minut, u párové konzultace je to až 90 minut, dle závažnosti tématu. Konzultaci vede odborná sociální pracovnice.
Úvodní konzultace
Následné konzultace
Na dalších konzultacích bude zvolen způsob práce, podle typu dojednané služby budete informován/a o specificích konkrétní služby, v případě návazných služeb s vámi bude sepsána písemná dohoda a budete informován/a o příplatku, pokud je stanoven. Obvyklá délka individuální konzultace je 45 minut, v případě párové konzultace až 90 minut.